dinsdag 16 augustus 2011

Babybrabbels



Mijn lieve Belle krijgt babbels. En met de babbels krijgt ze al een heel vocabulaire. Ik herken ondertussen zes mededelingen van haar kant, een score dat me best wel een beetje trots maakt. Ik techneut met talendeuk heb mijn eerste woordenboekje geschreven.

miieehiieehiieemieemieemieehieehiee: Ik wil mama. Of ik wil de borst.
Of ik wil beide. Maar til me NU op!

MehMehMeh: Olifantentut waar ben je? Ah, olifantentut, daar ben je.
Olifantentut, ga je mee. Kijk, olifantentut, daar ligt de kat. Diverse variaties op dit thema zijn, natuurlijk, mogelijk.

smak, klak, smek [Geluiden gemaakt met de tong minstens een cm buiten de mond]: Ik zie iets waarvan ik vind dat het eetbaar is en waar ik wel trek in heb. Regel dus NU even dat ik het mag eten.

WOOOOEEEEHAAAAAAHHHHHHWOOOEEEHHWOOOEEH: Ik ben het er niet mee eens dat je dat van me afpakt, dat je me omduwt, dat dit stukje speelgoed niet doet wat ik wil, dat ik sta en niet zit, dat ik zit en niet sta, dat ik in bedje gelegd ben omdat ik moe ben.

sprrrlttrrrt [inclusief speeksel]: Stormvogel (of alternatief speelkameraadje)

sprrrlttrrrt [exclusief speeksel]: Poepbroek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten