donderdag 27 januari 2011

Rockers

De stormvogel doet zijn (tweede) naam Storm met regelmaat eer aan. Het is een heerlijk energiek manneke; die sterk gericht op het fysieke door het leven rent, vliegt en stuitert. Vanochtend liet hij ook in de auto weer eens weten dat hij niet van rustig houdt. Met Guns 'n Roses op de radio was kreeg ik het verzoek 'harder', 'Harder', 'HARDER' van de achterbank, net zo lang tot dit gebrulde verzoek niet meer over de muziek heen kwam. En zo blaast de auto met moeder en zoon niet alleen omdat moeders van doorrijden houdt, maar ook omdat de boxen weer eens op maximaal vermogen getest worden.

Ja, dit jongetje danst met zijn vriendjes op het Koetje op K3 en ander Plopsagruwel. En dat doet hij thuis ook, soms. Maar zijn voorkeur gaat overduidelijk en met regelmaat uit naar rock inclusief de gebruikelijke dansbewegingen, hoe harder en ruiger hoe liever.

Had ik me erbij neergelegd dat ik de moeder van een kleine rocker ben, liet Belle vanochtend ook merken dat ze de wat ruigere rock op prijs kan stellen. Het meiske dat zich normalitair brullend in de maxicosi liet vervoeren was oorverdovend stil. Ja, bedacht ik me, ze is ook niet dom... ze weet dat ze niet boven deze herrie uitkomt. Thuis de proef op de som genomen, en Guns 'n Roses in de CD speler geduwd. En terwijl moeders meezong met 'Don't you cry tonight' werd ik getrakteerd op de meest stralende glimlach ooit. En bij 'There's a heaven above you baby' kraaide ze het uit van plezier.

Hoe komt dit pop-meisje nou aan twee ROCKERS van kinderen???

Doet me denken aan deze. Maar dat vinden zij natuurlijk te zacht. Heb ik weer. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten